Hej!
    Yrkeshögskoleutbildningar står under MYH´s /Myndighet för yrkeshögskola/ tillsyn. De tas fram av branscher och uppfyller de behov som finns på arbetsmarknaden. Prognosen är att det kommer finnas goda eller mycket goda chanser att få jobb efter en yh-utbildning /med yrkeshögskoleexamen/. Vi på FRåGA SYV kan därför varmt rekommendera alla yrkeshögskoleutbildningar.

    Privata utbildningar som du betalar för själv kan ha varierande kvalité. De kan vara jättebra och ge utmärkt chans att få jobb eller "tvärtom"... det kan inte vi på FRåGA SYV säga någonting om. Du måste själv bedöma om du tror en sådan privat utbildning kommer att bli "till nytta för dig" eller inte.