Anna
    Hej!

    Jag har i hela mitt liv älskat att rita och skapa. Det är någonting jag verkligen vill jobba med och tycker är kul.

    Jag borde kanske bli estet då, men jag känner nog inte riktigt för det. Det känns så underskattat. Dessutom så ha jag bra betyg, och den estetiska linjen verkar inte direkt vara en linje för de som är bäst i skolan...

    Jag tycker om de mesta teoretiska ämnena i skolan, som matte, NO, och de samhällsorienterande kan vara kul.

    Viken linje/inriktning på gymnsiet borde jag gå om jag både vill kunna jobba med min konstnärliga förmåga, och samtidigt ha en teoretisk och bra utbildning? Eller vad borde jag satsa på i första hand om det inte finns någon bra?

    Tacksam för svar!!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,

    Kika gärna på inriktning design-och-produktutveckling>> på Teknikprogrammet.

    Ett annat aIternativ är att hitta en SärskiId variant på Naturvetenskapsprogrammet eIIer på Samhällsvetenskapsprogrammet - där man får ha inriktning/profiI "BiId" eIIer "Estetiska ämnen", men de utbiIdningar finns bara på några få gymnasieskoIor och kanske inte finns nära dig. Var bor du?

    Hörs! :)

    Bästa häIsningar

    ANNA

    Kika på SärskiId variant på Naturvet.programmet på BIackebergs gymn.>>

    och på KuIturama>> (Musik på Naturvet.programmet)

    NA/musik & NA/biId finns på viktor-rydberg-gymnasium-odenplan>>

    samt på WaIdorf /estetisk inriktning/ på KristofferskoIan>>

    • : Tack så mycket för svart!Jag bor i Stockholm.
    • : Tack så mycket för svaret!
    • Anna : Jag kommer nu utöka mitt svar till dig! :)
    • : Tack så mycket för svaret! Jag bor i Stockholm. Har faktiskt också kollat på inriktningen design och produkutvecklig på teknik. Är det en svår linje?
    • Anna : Om man inte är kompis med matte, kanske man bör undvika Teknikprogrammet och Naturvetenskapsprogrammet, då det på de programmen läses det avancerade c-spåret i matten.
    Läs alla kommentarer