Josefin
    Hej! Jag har pluggat 1 termin på grundlärarprogrammet med inriktning mot årskurs 4-6. Jag har funderat lite på om jag istället vill plugga till ämneslärare och har sett att det finns sådana program som har öppet för sen anmälan. Jag har dock redan anmält mig och blivit antagen på de kurser som jag ska läsa under vårterminen som ingår i det nuvarande programmet jag studerar och undrar därför om dessa kommer att finnas kvar även om jag blir antagen till den sena anmälan? Eller kommer dessa automatiskt att strykas om jag antas till ämneslärarutbildningen om jag placerat den högst upp som prioritering?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Josefin,
    för att det inte ska bli fel, kontakta gärna Antagning.se - du kan t.ex ringa på tel.nr 0771-550720 på vardagar kl.9-16.
    Vad vi fick som svar från Antagning.se (för ett tag sedan) var att man inom sitt program (som man läser) har platsgaranti på kurser som ingår men de rekommenderade att lägga in Nya kurser, som inte ingår i programmet Högre upp och sedan, längre ner lägga in de kurser som ingår i programmet man läser. Det rådet kan dock inte hjälpa dig nu, när du redan är antagen till kurserna inom ditt program, därför råder jag dig prata med de som jobbar på Antagning.se