Nicole
    Hej!

    Impulsiv som jag är så panik-ändrade jag min ansökan till universitetet i sista sekund och ångrar mig nu i efterhand. Jag vill söka Grundlärarprogrammet med inriktning F-3 på Uppsala universitet som första alternativ men tog bort denna i min ändring, så min fråga är nu om Uppsala universitet öppnar upp för sen anmälan (vilket jag läste att de endast gör efter första urvalet) kan jag anmäla mig då och vad är i såna fall oddsen att jag skulle komma in på programmet trots sen anmälan?

    Jag har sett i statistik från tidigare år att alla som sökt i samtliga urvalsgrupper har kommit in och det finns inga reserver. Jag har dock sett att det inte finns några resultat för urvalsgruppen SA (sen anmälan), är det för att ingen sökt genom sen anmälan eller för att grundlärarprogrammet f-3 inte brukar öppna för sen anmälan?

    Har lite smått panik så supertacksam för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nicole,
    jag förstår att det är viktigt för dig att få svar, men mycket av det du frågar om uppstår "genom slumpen": om det slumpar sig så att färre behöriga sökande sökte än det fanns platser på programmet, då kommer utbildningen öppna för SEN ANMÄLAN.
    Angående statistik från föregående antagningsomgångar, så behöver det inte bli på samma sätt i framtiden, men du får gärna kontakta både antagning.se tel.nr 0771-550720 och även antagningsgruppen på det aktuella lärosäte, de kan säkert redovisa för hur antagningsstatistik ser ut för föregående omgångar (men, som sagt, de vet ju inte hur det blir i framtiden).