Alexander

    Hej! Jag har kommit in i civilingenjörsutbildning i medicinsk teknik i KTH, men jag känner att jag kom in i fel utbildning. Jag vill verkligen studera maskinteknik eller elektronik i Lund, så jag försökte bytta utbildningen i KTH och ansöka till senare del av program i Lund. Men jag kunde inte bytta utbildning i KTH utan jag bytte utbildningen i BTH. Min fråga är spelar det något roll om jag ansöker till senare del av program i lund i fall jag studerar en termin i BTH istället för KTH? (Jag menar spelar universitetsstatus något roll? eller går det att bytta oavsett universitetsstatus? ) Mvh Alex

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alexander,

    så vitt jag vet spelar "universitetsstatus" ingen roll vad gäller komma in på senare del av programmet på ett svenskt lärosäte.
    Vänligen
    ANNA