elin.olsson

    Hej! Jag undrar om det finns möjlighet att söka till idrottsgymnasiet nu när ansöknings perioden är över? Jag vill jättemycket gå på idrotts gymnasiet men jag fick inte möjlighet att söka i höst för att jag var skadad och var inte riktigt säkert om jag ville söka. Jag vet att det är mest troligt att det är inte möjlig, men jag skulle vilja veta om det finns någon möjlighet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anna!

    Jag råder dig kontakta gymnasieantagningen och samtidigt även den idrottsansvarige på den gymnasieskolan som du vill läsa idrottsutbildning på. Som regel kan man tyvärr inte söka efter sista ansökningsdatumet men om de fick för få sökande eller om de kan ta hänsyn till att du varit skadad och kan i så fall göra ett undantag, så kanske det går. Jag hoppas och håller tummarna för dig!

    • elin.olsson : Tack så jättemycket!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!