Hannes

    Hade tänkt studera en kandidat i psykologi på egenvalda kurser på distans. Ser det här uppläget bra ut? Psykologi 1-kristianstad 30 hp Psykologi 2-kristianstad 30 hp Psykologi 3 kristianstad 30 hp Psykologi kandidatkurs, med kandidatexamen, örebro 30 hp Historia A- umeå 30 hp Historia B- umeå 30 hp Kunde tyvärr inte hitta så många kurser på samma universitet på distans. Men fungerar det här upplägget för att få en kandidat i psykologi? Blir som svårt att fråga skolorna också, för alla kurserna berör inte dem.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hannes,
    det är på den högskola eller det universitetet där du vill få ut EXAMEN som du måste få din planering godkänd.

    Detta p g a varje lärosäte får i Sverige bestämma rätt mycket självt, på sin egen högskola (eller på sitt eget universitet).
    Att jag eller någon annan godkänner din planering kommer inte spela någon roll när du sedan vill få ut kandidatexamen. Det är där du vill få ut din examen som du måste få din planering godkänd.

    Vänd dig i första hand till det lärosäte där du planerar läsa Kandidatkurs. Därför att det är där (enligt de nuvarande regler, i alla fall) som du ska kunna få ut kandidatexamen (om du uppfyller de kraven som det lärosäte ställer på kandidatexamen).

    Vänligen
    ANNA