Måns

    "Du kan ändra ordningen i din anmälan ända fram till sista anmälningsdag. Efter sista anmälningsdag kan du bara stryka utbildningar. Du kan stryka utbildningar ända fram tills det är dags för det första urvalet, som sker några dagar innan antagningsbeskedet kommer, se Viktiga datum. De utbildningar du har satt under den du stryker flyttas då upp i anmälan. Utbildningarna är fortfarande i tid." Gäller detta fortfarande? Så om jag har valt civilingenjör inom maskinteknik Örebro som första val och civilingenjör inom maskinteknik Chalmers som andra val , och stryker Örebro så kommer Chalmers vara mitt första val? Och detta kan jag göra fram till det första urvalet (16 juli). Om jag gör så, kommer det räknas som en "sen anmälan" eller något liknande?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Måns!
    För att det inte ska bli fel, råder jag att du kontaktar Antagning.se
    Du kan t.ex ringa till dem på vardagar kl.9-16 (tel.nr 0771-550720) för att helt oavsett vad jag eller ngn annan säger, så är det Antagning.se som bestämmer inom administration till antagningar till svenska högskoleutbildningar. Om du inte är säker på hur information på www.antagning.se bör tolkas, fråga Antagning.se´s personal (för att det är deras tolkning som kommer att gälla).