Sofie
    Undrar om man kan söka till komvux året om eller om det är någon sista dag att göra det?

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej Sofie!
    Du bör titta på din hemkommuns hemsida och se vad de har för ansökningstider(http://www.skovde.se/Barn--utbildning/Vuxenutbildning/) Det är lite olika i olika kommuner. En del kommuner har en ansökningsperiod inför höstterminen och en inför vårterminen. I en del kommuner så har man löpande antagning. Du måste helt enkelt ta reda på hur det ser ut i just din kommun för att få svar på frågan. Om du själv inte hittar informationen så ta en kontakt med en studie- och yrkesvägledare på vuxenutbildningen så får du hjälp med dina frågor. Helena