Sara
    Hej! Jag går på komvux. Jag vill börja på universitetet VT 2019. Sista kompletteringsdag är 3 december enligt antagning.se och jag kommer att bli klar med alla mina kurser inklusive gymnasiearbetet runt mitten av oktober. Hinner jag söka? Ska jag söka till önskad utbildning först och sen komplettera innan december eller hur går processen till (när man kompletterar)? Ska jag kontakta Syv direkt efter jag avklarat kurserna?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hur snabbt din komvux kan utfärda examensbevis är det en fråga till din komvux; kontakta syv på komvux snarast - är mitt råd. Du behöver ladda upp examensbevis på din plats på www.antagning.se Senast 3dec 2018.

    Studie- och yrkesvägledare