Anonym
    Har problem med matten!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är ju inte så lätt om man tycker matten är svår - då måste man träna matte ännu mer, gå på mattestöd i skolan och kanske dagligen räkna lite tal mm. Det brukar ge resultat - har du motivationen att jobba så kan du med tiden kanske klara matten. Du behöver upp till Matematik 2 för att kunna söka till en sjuksköterskeutbildning.

    Prata med din Skolsköterska om dina svårigheter för att se om man måste gå vidare med en utredning för dyskalkyli./Lena, Syv