Juli

    Hej! Jag vill utbilda mig och arbeta som sjuksköterska. Jag har dock en dröm om att bo i Frankrike i framtiden, jag har varit där mycket och kan språket väl. Jag undrar hur det fungerar med att jobba inom medicin och vård i Frankrike, måste man legitimera sig på något sätt eller ansöka om att få jobba? Jag undrar även hur möjligheterna ser ut för en läkare som jobbar utomlands. Tack på förhand! // Juli

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    FRåGA syv har inte egna experter på jobb och studier utanför Sverige. Vi måste därför hänvisa din fråga till "någon annan". Vem är det i detta fallet? - Testa skicka din fråga till EURES-rådgivare i Frankrike, e-post: [email protected]
    Du kan också se på Frankrikes ambassadens hemsida om de har ngn info om hur man får reda på arbetsvillkor för med.personal i Frankrike; om inte - kontakta Ambassaden och fråga om hur du kan få svar på din fråga om vilken utbildning som krävs för att få lov att jobba som sjuksköterska och läkare i Frankrike.