Julia
    Hej!

    Jag ser att det finnsmöjlighet att läsa sjuksköterskeprogrammet på distans, bl. a på KI. Jag ser dock även att man då måste vara där i Stockholms området för att göra VFU. Finns det några undantag för denna regel? Är det samma på alla distansutbildningar av Sverige av ssk?
    Ska söka till GU till VT18, och tror att jag kommer in utan problem (har inte möjlighet att flytta någon annanstans). Men tänkte ha som back-up plan att även ansöka till någon distansutbildning (som den i KI) ifall jag inte kommer in på GU, och sedan försöka byta till GU till andra året. Är detta en realistisk plan? Eller är det ett bättre alternativ att söka till kanske Trollhättan, eller Varberg, som andra/tredjehansval, och pendla dit? (med tanke på avståndet till Göteborg).

    Har ni några andra förslag, kanske?

    Tack på förhand! :)

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Julia!
    Jag tycker du ska mejla programansvarig på KI ang VFU finns det undantag? eller hur mycket tid det rör sig om. Du kan även sjuksköterskeprogrammet i Umeå (även där distans).

    Annars låter din idé och plan bra. Det kan vara så att en del kurser "krockar" men jag tror inte att det är en omöjlighet att byta. Det är alltid skolan som beslutar om det, framförallt handlar det om platser.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare