Matilda
    Hej!

    Jag har grundläggande behörighet (slutbetyg utfärdat av komvux) + Samhällskunskap A, Naturkunskap B samt Matematik 2a. Visst innebär det att jag är behörig till sjuksköterskeprogrammet? Jag har precis ansökt och började oroa mig för att det kanske inte räknas då två av kurserna är ”gamla” och en är ”ny”; att det kanske behöver vara antingen endast kurser från det gamla systemet eller endast kurser från det nya. Hoppas att jag oroar mig i onödan!

    Mvh
    Matilda

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Matilda, jag tycker att du oroar dig i onödan. Kurserna behöver inte alla vara från ett av systemen, det går bra att blanda.
    Det ser - för mig - ut att du är behörig. Antagning.se kommer göra Behörighetsprövning. Du kommer att få besked om du är behörig eller inte.

    Lycka till med din ansökan!
    SYV

    • : Hej! Tack så mycket för ditt snabba svar. Vad skönt att höra.
    • Anna : Lycka till med din ansökan! Fråga SYV håller tummarna för dig!