Nicole
    Hejsan!
    Jag sökte sjuksköterskeutbildningen kriterierna i ansökan är:
    Grundläggande behörighet på grundnivå samt Matematik 2a/2b/2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b/(1a1 och 1a2) eller Matematik B, Samhällskunskap A, Naturkunskap B (Områdesbehörighet A14/16)

    Min fråga är;
    Ger naturkunskap 1B behörighet till denna utbildning?
    Jag tog studenten 2015!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, nk1b räcker inte; du måste läsa nk2, alltså nästa kurs - Naturkunskap 2 och få godkänt betyg i den.
    Vänligen
    Julia