Tony
    När jag skulle välja gymnasium så valde jag Sam, men sen så skulle jag välja mellan Beteende, Sam sam, Media och Räddningstjänst. Jag hade svårt för att bestämma mig vilken jag ville gå så min syv sa att jag inte behövde välja det nu, och att jag kunde välja det sen när jag har börjat på gymnasiet. Men nu oroar det mig hur jag ska välja? Kommer jag få välja när jag börjar skolan? Jag är utomlands så jag har inte sett om jag har kommit in men min vän som valde sam räddningstjänst kom in och han hade mindre poäng än mig. Ska jag ringa gymnasiet när jag kommer hem och prata med dom?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag har lite svårt att svara på din fråga eftersom jag inte vet hur ditt val ser ut och under vilka förutsättningar du valde. Många skolor lägger inte ut inriktningsval just för att man ska kunna börja och känna efter och sedan välja inför år två. Men om det gäller dig kan jag dessvärre inte säga.

    Jag föreslår att du kontaktar din Syv som hjälpte dig eller din Gymnasieantagning som kan mer i detalj berätta hur just ditt val har behandlats. /Lena, Syv