linus
    Hej nu ska jag söka till en YH skola och har en snabb fråga, dem vill att man lämna in sitt betyg men jag har ej fått mitt betyg än och den stänger 15 maj, hur ska jag få mina betyg? inom 15 maj? eller kan man skicka in betygen senare till YH skolan när man väl har fått dem?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Linus,

    gör ansökan men Komplettera med betygen sen, när du fått dina betyg. Se på den sidan där du gör ansökan till en yrkeshögskoleutbildning om det står när sista dag för komplettering är. Ibland måste man meddela yh-utb-ansvariga att man vill få möjlighet att komplettera senare.
    Om det inte står ang. kompletteringar, kontakta yh-ansvariga och fråga om det. Hur som helst, kan du ju inte skicka de betygen som du ännu inte har fått.
    Så fort du får betygen, komplettera din ansökan.
    ***
    Till skillnad från andra utbildningsformer, bestämmer varje yh-utbildning själv om ansökningsperioden och kompletteringsmöjligheten.

    Lycka till!
    Mikael