Pär
    Hej! Tänker söka till naturvetenskap programmet eller teknikprogrammet, i Karlstad, Stockholm eller Malmö. Har cirka 240, har B i Matematik och kemi , A i biologi och B fysik. Undrar om jag borde söka eller inte, har inte så höga poäng därför spelar skolorna ingen roll.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Om du vill se vilken nivå på matte det är på teknik och NA programmet gå in på www.matteboken.se och titta på uppgifterna i matematik 3 och 4.
    Du kommer säkert kunna komma in på någon teknik eller natur utbildning på gymnasiet men sen gäller det att palla med svårt matte, fysik & kemi i tre år så att du får godkända betyg. Vad vill du göra efter gymnasiet? Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Hej! Matematik och kemi är inga svårigheter. Vill efter gymnasiet läsa till ekonom, läkare, lärare eller biomedecinsk analyker.
    • Milla : I så fall är NA, natur rätt val för dig. Sök många alternativ på olika skolor och i alla de städer där du kan gå på gymnasiet. Lycka till! Jag lovar att hålla tummarna för dig!