Melissa
    Hej! Jag har just gått klart min första termin på gymnasiet, jag går samhällsvetenskap. Dock är jag väldigt skoltrött och vet inte alls om jag klarar av att gå fem terminer till i en sådan plugg linje. Vet dock inte riktigt vad jag ska göra då? Skulle gärna bli musikproducent/dj eller liknande men vad måste jag gå då?(bor i umeå) eller så skulle jag vela bli författar/journalist eller advokat. Men jurist linjen på universitetet är väll en väldigt stor plugg linje? hur många år är jurist linjen om man vill bli advokat? Vet inte alls vad jag ska göra nu, ska jag fortsätt, byte linje eller hoppa av.. tacksam för lite svar.
    • : Jag säger min åsikt nu^^
    • : För att bli Dj, du kan inte bli Dj, du har det i hjärtat, man kan typ inte plugga till det så mycket, du måste bara vilja det. Skapa musik och visa att du kan och se till så att många lyssnar :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förstår din förvirring. Verkar dock som att Sam kanske inte passar dig just nu där du befinner dig i livet. Estetiska programmet kanske kan vara ett bättre alternativ även om man även där pluggar ganska mycket. Dock kanske med mer variation. Kanske behöver du inte tänka så långt fram i tiden? Det kan bli stressande. Du kommer ändra intressen, tycke och smak många gånger i livet. Tänk här och nu - vad är bäst för dig, vad skulle vara mest lustfyllt att läsa? Boka en tid med din Syv på skolan och prata igenom vilka alternativ du har just där du bor. /Lena, Syv