jenny
    funderar på att gå natur natur (på engelskt gymnasium) i höst är intresserad av No och har fått a den senaste terminen i dom ämnena men har bara d i matte eftersom jag inte har orkat/varit tillräckligt motiverad för att plugga ordentligt så känner mig osäker på även de mattegrejer vi gjort i 7-8 också.

    Hur mycket matte har man egentligen på naturlinjen, och kommer det att bli svårt om man inte har alla grundläggande kunskaperna? Finns det något sätt jag skulle kunna träna upp mina mattekunskaper?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Det finns en bra sida för självstudier - www.matteboken.se och jag rekommenderar att du pratar med din mattelärare och ber om råd. Du kan också försöka med följande: sätt upp ett mål att höja mattebetyg till minst B under våren och i fall det inte går, kanske är då bäst att under omvalsperioden ändra första alternativet till ett annat program där inte lika mycket matte läses som det gör på NA. Med vänlig hälsning, Mikael syv