Maja
    Jag går i 9:an och jag ska ha valt gymnasium om en vecka och jag är osäker på vilket program jag ska välja. Det står mellan samhällsvetenskapsprogrammet och ekonomiprogrammet. Det jag skulle vilja jobba med senare mest av allt kriminolog (eller något liknande) men jag skulle också kunna tänka mig att bli psykolog eller åklagare. Vilket program ska jag då välja? Vilket är bredast?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan,
    för dig som vill bli psykolog, åklagare eller kriminolog, passar Ekonomi (inriktning juridik) bäst. Du blir behörig till att söka Juristprogrammet på högskola/universitet på både SA och EK
    men om du vill börja läsa juridiska kurser redan på gymnasiet, då passar inriktning Juridik på Ekonomiprogrammet bäst, läs på http://www.gymnasieguiden.se/program/EK/juridik och den finns på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/harnosands-gymnasium.
    Med vänlig hälsning
    Anna Syv på Fragasyv.se
    • : Tack så mycket!
    • Milla : Vi på Fragasyv.se är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till med studierna! Milla SYV på Fragasyv.se