mansoora
    hej !
    jag har en fråga, om jag ska veta att går det att höja sina betyg med en extra uppgift eller kompleteringsfrågor i en skola ... är det en bra ide att mejla syv på denna skola ? om nej vem ska jag kontakta då?
    jag menar, jag vill veta om man kan höja sin betyg om man har lite mindre betyg och kan skolan ge den här chansen till elever???

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Mansoora!
    Det är Lärare och inte Studie- och yrkesvägledare som sätter betyg.
    Studie- & yrkesvägledare kan förklara för dig vilka betyg du behöver ha: för behörighet till olika utbildningar och även hjälpa dig att se var antagningsgräns låg förra året, men Hur du kan höja dina betyg är det en fråga till LÄRARNA - och det är en fråga till dina lärare, som du har på skolan nu, som ger dig undervisning och sätter betyg.
    Du undrar om det är en bra idé att meja "syv på denna skola" och vilken skola menar du då? "denna skola" - är det din skola där du läser nu eller den skola dit du vill söka till gymnasiet?

    Som sagt, fråga om att höja sina betyg - genom extrauppgifter eller på något annan sätt - ställer du till DE LÄRARE SOM DU HAR I DINA KURSER NU, på din egen skola.

    Om jag missuppfattade din fråga, var god hör av dig igen.
    Jag kan inte förbjuda dig att mejla till SYV på alla skolor som du vill kontakta, det kan du mycket väl göra och jag blir glad om du får det svaret och den hjälpen som du behöver och förväntar dig!

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA