Tuva
    Jag vet att jag inte kommer komma in på några av mina gymnasieval. Borde jag då ta bort dem eller flytta ner dem på listan? Vad gör jag med dem jag tror jag inte kan komma in på?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tuva,

    det spelar ingen roll om du som dina högre prioriterade alternativ har några (eller t o m många) utbildningar där du inte tror att du kommer in på. Prioritera så här: den utbildning du helst vill komma in på, oberoende av vad du tror på dina möjligheter att komma in - högst upp och sedan i "fallande grad", sist den utbildning som du kan tänka dig läsa "i värsta fall".
    Lycka till med ditt gymnasieval!