Ebba
    Jag har bestämt mig för att gå samhälls linjen på gymnasiet (går i 9an nu) men vet inte om jag ska gå media eller beteende som inriktning då båda verkar intressant! Jag älskar att skriva och är även bra på det, men filosofi och psykologi osv verkar så intressant men vet ju inte om jag tycker om det då jag aldrig läst det? Båda inriktningar verkar såå roliga. Vad ska jag välja?? vad är den största skillnaden och spelar inriktningen någon roll för högskolan?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, inriktningen spelar ingen teknisk roll för högskola så du behöver fundera på vilken du tror skulle vara festligast att läsa under tre år - intresset ska ju liksom hålla i sig helst. Kanske kan du gå en provdag på båda programmen och prata med lärare och elever för att få en djupare insikt om inriktningarna - svårt att få det om du bara läser text i ett informationsblad. /Lena, Syv