stina
    Jag har problem med att bestämma vilken linje och skola jag ska börja på/i.
    Ska jag välja det som jag är intresserad av eller ska jag ta något av de resultaten som något test ger mig? Dom visar ju bra vad jag är bra på och inte vad jag tycker är roligt.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, viktig fråga du ställer! Jag brukar alltid säga att man ska välja efter hjärta och hjärna - det som man är intresserad av och känner lust inför men även det som man realistiskt klarar av. Detta kan man behöva samtala om så är du osäker på hur du ska tänka och välja tycker jag du ska boka tid med din Syv på skolan. Tester kan vara ett stöd men kan även visa helt fel så man bör fundera över vad dom egentligen visar - precis som du verkar ha gjort. /Lena, Syv