Jennifer
    Jag ska snart söka till gymnasiet och jag har vart stensäker på att jag ska gå Ekonomi. Men jag är inte så intresserad utav matte men vill så gärna läsa privatjuridik, psykologi och sånt där. Men vilket är det bästa valet? Är det jätte mycket matte på ekonomi?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kanske kan välja Ekonomi med inriktning juridik? Då läser du lika mycket matte som på Sam och inte den extrakurs matte man läser på Ekonomi med inriktning ekonomi. Då får du juridiken som du är intresserad av och alla Psykologikurser - bra va´?/Lena, Syv