A
    Hej!
    Ska välja Natur/estet, men står mellan valet av musik & teater.
    Har hållit på med Musik nästan hela mitt liv, spelar piano väldigt bra, kan också sjunga och spela trummor; självklart tycker jag om Musik, men jag är dock jätte intresserad av teater, älskar skådespeleri och sånt, men har knappt någon erfarenhet tagit enstaka lektioner och gått på teater när jag var liten.
    Det är ju intagningsprov och vore det bättre att söka till Natur/musik och välja till teater ämnen (scenisk gestaltning eller något) på individuella valet, eller ska jag prova med Natur/teater och välja till något musikämne?

    Om jag ska välja till teater ämnen på individuella valet, vet du vilken kurs som vore bäst?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det verkar handla om - om du ska välja något du är trygg i (musiken) eller om du ska välja en utmaning i något relativt nytt (teater). Du nämner att musiken verkar vara en självklar del i ditt liv som du även sysslar med på fritiden och att du är jätteintresserad av teater - låter som du har en utmaning där eller? Fundera på detta.

    Kolla med de olika skolor som intresserar dig vilket kursutbud dom har - kan se olika ut från skola till skola så det är svårt för mig att säga tyvärr. /Lena, Syv