Aya
    Gymnasiemässan i Malmö är 5-7 november 2015 Men jag undrade om man måste anmäla sig och i så fall var vilken hemsida

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Det brukar inte krävas någon anmälan till gymnasiemässorna. Men för säkerhets skull fråga SYV på din skola.
    Det som är vanligast- att å k 9 elever besöker gymnasiemässorna klassvis på skoltid och på kvällstid och under helgen kan föräldrar och de elever som inte kunde följa med sin klass till mässan, besöka mässan.
    SYV på din skola och din klasslärare kan ge dig mer info.

    Tider för mässa i Malmö (med skolor från Skurup, Staffanstorp, Svedala, Trelleborg och Vellinge) är
    5-7 november, Malmömässan Hyllie
    5 nov kl. 9.00-19.00, 6 nov kl. 9.00-15.00, 7 nov kl. 10.00-14.00.

    Det brukar vara möjligt att besöka mässan fler än en gång, t.ex två eller t o m alla tre dagar.
    Olika grundskolor kan organisera besök på lite olika sätt och din klasslärare eller SYV vill kanske att ni meddelar om ni vill följa till mässa på skoltid.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Du kan på förhand kolla på skolornas presentationer, de skolorna som har monter på gymnasiemässan i Malmö för att det är många, ca 40 skolor som ställer ut och det är svårt att hinna besöka alla monter. Du kan förbereda dig genom att välja några favoriter och besöka deras montrar i första hand. Alla skolor som anmälde sig till Malmömässan hittar du så här: gå in på www.gymnasieguiden.se och klicka på den stora lila rutan Dags för mässa. På sidan där ser du olika gymnasiemässor och där klickar du på Gymnasiemässa i Malmö / en orange länk - så får du upp alla presentationer av de gymnasieskolor som du kan träffa på Malmös gymnasiemässa.