Saraí
    Hej,

    Jag ska ta student inom ett år. Och jag vill plugga vidare efter gymnasium. Men jag undrar om jag vill gå in i Stockholm eller Uppsala Universitet, hur mycket ska jag betala per år? Alltså, jag har läst att det är gratis för EU-Medborgare. Men ändå undrar jag om man måste betala för att plugga i Universitet här i Sverige!?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    reglerna vad gäller avgifter för högskolestudier i Sverige finns att läsa på antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter. Vad just din situation med medborgarskap och uppehållstillstånd - vet vi inte; och du behöver inte heller berätta för oss här på fråga syv; Fråga syv bestämmer inte i frågan om avgifter.
    Alltså, läs på antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter och om du efter det att du har läst, ändå har frågor kvar, ring till Antagning.se på 0771-5500720, tel.tid kl.9-16 på vardagar.

    Hälsningar
    Mikael syv