Mohamed
    Hej jag heter Mohamed Ali bangura jag är intresserad av att gå i teknik programmet och handel men jag tror inte att jag kommer ha betygarna för att komma in till Teknik programmet. Jag gillar Teknik och No ämnena men hatar Matte jag ville ha en framtid inom spelutvecklare och Applikation utvecklare. Finns det andra Gymnasieprogram som typ är bra också intresserad av handel och starta e-handel butik på nätet. Jag går nu i Grundskola sista år och tänker på att om mina betyg kommer räcka till en gymnasieutbildning.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Mohamed,
    gör ditt bästa i varje ämne du läser. Mer kan du inte göra. Om sedan blir så att dina betyg inte räcker till att komma in på teknikprogrammet, då kan du inte komma in. Dessutom, så "hatar" du matte - skriver du. Det låter ju inte så bra om man vill in på ett program som har mycket krävande mattekurser. På Teknik och på NA, naturvetenskapsprogrammet - på de 2 program läser man avancerade mattekurser och läser dem i snabb takt.
    Det blir svårt att bli framgångsrik som spelutvecklare eller applikationsutvecklare om man "hatar" matte. Det är ju rätt mycket matte som man måste kunna för att kunna programmera.

    Varför hatar du matte? För att det är tråkigt och för lätt? eller för att du tycker det är för svårt? Man kan ha olika orsaker till att "hata" matte. :)

    Som sagt, du kan bara göra ditt bästa. Lycka till!

    Liselotte