Oeneuwne
    Jag har ganska bra betyg, men har ändå väldigt mycket frånvaro ungefär 13 h skadar det något även om jag har väldigt bra betyg?

    En annan fråga var att jag även har giltig, tas det även med slutbetygen. Eller är det endast ogiltig som gäller?

    Jag lämnar mina uppgifter i tid, och missar inget.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, mycket frånvaro på gymnasiet kan påverka dig mer än på grundskolan eftersom de kurser du läser är tidsbegränsade. Missar du mycket kan du få ont om tid att hinna ta igen. Nu skriver du inte något om anledningen till att du är borta - men fundera över hur du kan förbättra din närvaro på gymnasiet om det nu är en vana att vara borta. Är man sjuk mycket så kan det ju vara svårt att påverka och då får man be skolan om hjälp och stöd. /Lena, Syv