Maya
    Jag tog studenten 1998 utan slutbetyg. Trots det har jag gått 3,5 år på lärarutbildningen på LHS och SU + 6 mån i Lärarlyftet på SU. Nu är jag sugen på att läsa lösa kurser på SU (special pedagogik) och jag undrar om jag ens är behörig idag. Sker antagningen bara på mina gamla slutbetyg?

    mvh Maya

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maya,
    vänd dig gärna till antagningsgruppen på det lärosäte där du vill läsa.
    Kurser du vill läsa ligger kanske på grundnivå eller på avancerad nivå och det är ganska stor skillnad. utbildningar på avancerad nivå kräver tidigare högskolestudier och antagning görs inte på samma sätt som till grundutbildningar.
    Du kan också ringa till den centrala antagningen till svenska högskolestudier - 0771-550720, tel.tid kl.9-16 på vardagar.

    Liselotte
    • : Tack för hjälpen!
    • Julia : vi på FR¨GA SYV är glada om våra svar blir till hjälp!