Ebba

    Hej! Tack för jättebra svar, super info! Tänker mest på vad som skiljer Kandidatprogram i praktisk filosofi, politik och ekonomi 180 högskolepoäng, Lunds universitet och Politices kandidatprogrammet 180 högskolepoäng, Lunds universitet åt? Båda är ju kandidat examen men är det olika kursen man läser eller vad är det som skiljer? Mvh Ebba

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    ta och titta på Vilka kurser som ingår i programmen.
    Om du inte hittar info om vilka kurser som ingår i programmen, kontakta personal som jobbar på de programmen - det kan inte vara hemligt: vilka kurser som ingår... men det kanske är så att de har ännu inte bestämt sig helt ang. vilka Alla de kurserna blir som kommer att ingå. Det kan också vara så att valbara kurser ingår inom ett av programmen, eller i båda - men fler valbara poäng inom ett av programmen; det är sådana "detaljer" som man bör "gräva ner sig i" genom att läsa info på utbildningarnas egna sidor eller fråga personal som jobbar på de programmen, för att "utomstående" som t.ex en "allmän studievägledare" vet inte det; det finns tusentals olika högskoleprogram och kursinnehåll i dem kan ändras "när som".
    Vänligen och Lycka till!

    ANNA