Wanda
    Hej!
    Jag går mitt första år på ekonomiprogrammet och vi håller just nu på att välja kurser till det individuella valet. Jag har bland annat funderat på om jag ska välja pedagogiskt ledarskap och har nu tittat runt lite och försökt jämföra den kursen med ledarskap och organisation (som är en del av programfördjupningen på min skola). Enligt vad jag sett på skolverkets hemsida så verkar kurserna vara lika varandra. Vad är egentligen skillnaderna mellan de båda? Är det värt att läsa pedagogiskt ledarskap då jag ska läsa ledarskap och organisation?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Du har rätt i det att kurserna har liknande innehåll och du kanske kan välja en annan kurs, t.ex. Engelska 7 som ger 1.0 meritpoäng vid ansökan till högskola i Sverige och dessutom är det alltid bra att kunna mer engelska. Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Hej igen!
    • : Ja, jag hade tänkt välja engelska 7 också men jag är osäker på vilka andra kurser jag ska välja. Jag funderar på att kanske välja redovisning för att isåfall kanske kunna jobba som ekonomiassistent när jag går ut gymnasiet samtidigt som jag pluggar på universitet. Men jag vet inte det kanske blir för jobbigt? Vet du om det är mycket jobb som krävs då och om det skulle ta för mycket tid från mina studier?
    • Mikael : Som ekonomiassistent kan man deltid eller timanställning alt sommarjobb därför tycker jag det är en mycket bra ide du har!
    • : Tack så mycket för hjälpen!!
    Läs alla kommentarer