K
    Skillnad på stylist linjen och frisör/makeup?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, frisör är en inriktning på Hantverksprogrammet och är mer inriktad på just hår med vissa inslag av makeup. Du kan gå ut och arbeta som frisör när du tagit vissa gesällbrev efter gymnasiet.

    Stylist är mer bred och läser lite av varje - allt från mode/design till makeup och även hår även om du inte blir frisör. Du kan ibland få vissa certifikat inom makeup, naglar mm.

    Här kan du läsa lite mer om just hur en stylistinriktning kan se ut http://realgymnasiet.se/stylist

    /Lena, Syv