Tida

    Hej! Jag har tankar om att starta egen sönhetsklinik, just nu hittar jag inte mycket information på nätet och uppskattar om ni kan besvara mina frågor. Vad är skillnaden mellan hudteraput utbildning gebom yrkeshögskola och utbildningar som olika kliniker gör mot betalning?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! utbildningar inom yrkeshögskola står under MYH, myndighet för yrkeshögskolan, tillsyn. YH_utbildningar beviljas endast om deras kvalite och läge på arbetsmarknaden är goda, alltså när bedömning har gjorts att det finns goda chanser till jobb inom den branschen och med den kunskapen som yh-utbildning ger.
    Vi kan därför varmt rekommendera söka utbildningar inom yrkeshögskola! Exempel på vilka utbildningar finns inom yrkeshögskola: yrkeshogskolan-i-landskrona/hud-och-spaterapeut
    ___
    Vad de olika privata kliniker erbjuder för utbildningar kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte redovisa för. Nackdelen är den att du får själv betala för utbildningen + du får inte studiemedel under utb.tiden - om utb. inte är "studiemedelsberättigad", vilket ofta är fallet med de privata utbildningar.

    Studie- och yrkesvägledare