Sofia
    Har sett att det finns olika inriktningar i teknik,men vad är skillnaderna?
    Tycker om bild och matte. Men jag är ganska seg på matten även fast jag har ett C. Tycker om No och vill bli arkitekt.
    Kan ni hjälps mig har haft en stor valångest

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, förstår att valet är svårt! Matte är dock ett av huvudämnena på både Teknik så när du säger att du tycker om matte men är ganska seg - vad kan det få för betydelse på gymnasiet då? Fundera på det. Matten går jättesnabbt - dubbelt så snabbt som på andra program förutom på Natur där den går lika snabbt.

    Inriktningarna är mer för att man ska få specialutforma sitt Teknikprogram lite och antingen läsa rena behörighetskurser som mer matte, fysik och kemi eller också något som man är riktigt intresserad av och vill fördjupa sig i.

    Läs mer om Teknikprogrammet inriktningar och se film här på Gymnasieguiden. Här kan du även kolla exakt vilka kurser som inriktningarna består av så du får lite mer inblick i vilka skillnader som finns

    http://www.gymnasieguiden.se/program/TE

    /Lena, Syv