Måns
    Jag undrar vad dom största skillnaderna på dessa program är då jag inte verkar hitta några? Jag har kollat på bibliotekarie programmet på borås högskola och bibliotek- och informationsvetenskap på linnéuniversitet i Växjö.
    • Ludmila : Det behöver inte vara några skillnader. Högskoleprogram kan ha olika namn även om de har samma kursinnehåll. :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Måns,
    jag håller med om det som L. har uppgett i kommentaren till din fråga: programmen på högskolenivå, i Sverige, kan ha samma namn men innehålla olika kurser eller innehålla samma kurser men har Olika namn, detta pga varje lärosäte (högskolor och universitet) får bestämma rätt mycket själva, på sitt eget lärosäte.
    När du jämför olika program kan du titta även på andra saker än endast "kursinnehåll"; du kan t.ex ta reda på om praktik ingår och om det kanske t o m finns möjlighet till utlandspraktik, om valbar termin ingår och i så fall vilka kurser man välja mellan under den så kallade "valbara terminen".
    Om info på lärosätets webbplats saknas, var god kontakta utbildningsansvariga på de aktuella utbildningar: studievägledare, studierektor eller utbildningsadministratör.
    Vänligen
    ANNA