Hej Bianca,

    civilekonomprogrammet är ett fyraårigt program som leder till yrket Civilekonom.
    Kandidatprogrammen är 3-åriga utbildningar på heltid. Kandidatprogrammet i företagsekonomi utbildar för att kunna arbeta som ekonom med i första hand inriktning företagsekonomi.
    Tips! jämför kursinnehåll i de programmen som du är intresserad av; prata också med studievägledare på de institutioner där programmen ges. Se jobbannonserna och se vad arbetsgivare önskar eller kräver vad gäller utbildning på de arbetsplatserna där du senare, i framtiden, vill arbeta.