Hej Armin,
    vi på fråga SYV känner inte till några nackdelar i att välja utbildning i ekonomi med företagsinriktning på Södertörns högskola.
    vänligen
    ANNA

    • : Finns det någon nackdel med att välja det gentemot en civilekonom utbildning?
    • Julia :

      Civilekonom är en 4-årig utbildning; på 4 år hinner man lära sig mer än på 3 år, men man kan ändå få samma jobb med samma lön efter den 3-åriga och efter den 4-åriga ekonomiutbildningen.
      Men Kan man mer, har man bättre kunskapsgrund och kan också få jobben på högre (t.ex Chefs-)positioner i arbetslivet.