Nora
    Hejsan! Jag har några frågor som jag skulle vilja ställa dig. Jag går i sista året av gymnasium i Naturvetenskaps programmet och funderar på vad jag vill studera efter. Jag funderar på att söka till civilingenjör - öppen ingångs programmet eftersom jag inte vet exakt vad för civilingenjör jag vill bli eller arkitektur. Därför tänkte jag bara fråga vad är skillnaden mellan vanlig arkitektur program och civilingenjör arkitektur program?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Nora,
    Arkitektprogrammet på högskola/Universitet är på 5 år, se alla utbildningar på http://jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor/omrade/arkitektur-och-arkitektutbildning-132?examen=4.

    Den här utbildningen http://www.ltu.se/edu/program/TCARA/TCARA-Civilingenjor-Arkitektur-1.76852?termin=H14 är också på 5 år.

    Man bör titta på innehåll, exakt vilka kurser som läses på de högskoleutbildningar som du vill söka.
    Det finns en poäng att kontakta vägledare på de utbildningar du vill söka, i fall info- om skillnaden mellan dem inte finns att hitta på hemsidorna, där utbildningarna presenterar sig.

    Vi på Fragasyv.se inte har detaljkunskap om det exakta innehållet i samtliga högskoleutbildningar. Vägledare på institutionen är experter på just de utbildningar som de själva har. Du kan också vända till till Centralvägledning på den högskola/Universitet som erbjuder de utbildningarna.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare