Elev
    Hur ser universitet utomlands på individer som söker med en utbildning ifrån Sverige , varav man hade läst på Komvux eller gjort ett naturvetenskapligt basår för att bli behörig till särskilda skolor utomlands? Vilken väger mest?

    Syftar då på utbildningar som Läkare, Ekonomi, Civilingenjör etc.

    Påverkar det något mina framtida arbetsmöjligheter ifall jag får ett examen genom komvux?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Danne,

    det är svårt att ge ett generellt svar. Olika universitet utomlands kan ha olika åsikter om de utbildningar som sökande har med sig, sedan innan. Situationen kan också förändras från år till år. Det är de "bästa" som kommer in /som vinner i konkurrensen om utbildningsplatserna/ och vilka de "bästa" sökande blir - kan ändras från en antagningsomgång till nästa. Beror på vilka som söker just samma utbildning som du söker och vad de har för meriter med sig.
    Men gör ditt bästa och vi får hoppas det går bra!

    Hälsningar

    Mikael