Hanna
    hej!
    Jag går i en musikkurs just nu där jag kan allting som dom går igenom. Skulle det gå att göra ett prov på kursen för att visa att man redan kan det man ska kunna, så att man sen om man klarar provet direkt får sina poäng på kursen och slipper gå på lektionerna

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, fråga på skolan och med lärare om du kan ansöka om att pröva i kursen - alltså självstudera och sedan göra ett slutprov. Dock kan det vara lättare att få de höga betygen om du går kursen istället för att pröva - kanske satsa på det istället?

    Musikkurserna kan ju även vara uppbyggda så att man ska vara i en orkester och inte bara själv och att en del av betygskriterierna blir svåra att följa vid en prövning eftersom en prövning ofta bygger på rena självstudier. /Lena, Syv