Julia
    jag skulle gärna vilja gå en linje där man läser lite mer språk, och kanske också åker utomlands och pluggar ett tag, men jag kan inte hitta någon sådan bra linje. vad ska jag välja?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kanske kan kika på Humanistiska programmet med inriktning språk- där läser men många fler språk än på andra program. Sedan kan det vara lite olika vilka skolor som åker utomlands - det beror på hur mycket pengar skolan har och om de t.ex. aktivt söker stipendiepengar. Sök vilka skolor i ditt område som har programmet så kan du säkert via deras hemsidor och Öppna hus få information. http://www.gymnasieguiden.se/#!/sok

    /Lena, Syv