Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    för Examensbevis /gymnasieexamen/ från komvux krävs det minst 2400 betygsatta poäng. Så antal dina poäng, om det är 2350, räcker inte för examensbevis.

    Du kan också titta på Överskriften RUBRIKEN, det står överst på det dokumentet som du får i slutet av dina studier - om det står SLUTBETYG överst, då är det ett Slutbetyg. Om det står EXAMENSBEVIS, då är det Gymnasieexamen.

    Om du ännu inte har fått ut ditt Slutbetyg (för att jag tror ej det är examensbevis du får) - vänd dig till komvux /där du läste/ och fråga när och på vilket sätt du får ditt Slutbetyg. Gör det snart, för att i fall du sen glömmer... och tiden går... efter 1 jan2017 blir det ej längre möjligt att få ut ett Slutbetyg.

    Ring eller maila till din komvux idag och fråga när du får ut ditt Slutbetyg. På många komvux vill de att man Begär ut (beställer) sitt Slutbetyg, det kommer inte automatiskt.

    Bästa hälsningar

    L. :)

    Liselotte