Hej Linus!
    jag vill börja med att påtala att du kan läsa eller göra prövning i matte 3b och det betyget kommer räknas in i stället för matte 3c. Det är ofta lättare att få högre betyg i 3b än i 3c.
    För det andra - så tvivlar jag rätt mycket på att komvux kommer ge dig plats på kurser matte 3b eller 3c, för att du redan har godkänt betyg. Det är inte förbjudet att söka men komvux har inte resurser så oftast tar de inte in för omläsning/konkurrenskomplettering.
    Och sist (men inte minst) är regeln att i fall man har flera betyg i samma kurs så gäller det Högre betyget. Så, du kan inte sänka ditt tidigare betyg, även om du får lägre betyg i samma eller i en motsvarande kurs senare.