Kim
    Hej! Jag går sista ringen på gymnasiet. Jag har inte haft så bra skol tid eftersom Jag mått väldigt dåligt. Dem senaste månaden jag förlorade en person en vecka efter eller två mamma fick cancer så jag gick in k väggen. Läkaren har gett intyg om detta så jag har intyg anledningen till att jag var lite frånvarande. Plus att vi hade praktik i 5veckor alltså 1 månad och en vecka. INGA av min papper jag postade till skolan hade kommit fram till skolan jag visste ej om att dem ej fått nått så dem har skrivit ut mig fastän jag gått på min praktik som jag borde plus att jag har intyg från läkaren. Hur ska jag göra eftersom jag vill verkligen inte vara utskriven det är det ända jag har hopp i. Jag har haft så mycket tankar vill ej gå igenom detta det är så mycket vill gå kvar. Gör allt för att fixa det. Det e orättvis hade praktik men pappret gick inte till rätta händer plus jag har intyg. Mvh K

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Kim, det är väldigt tråkigt att det blev som det blev. Jag beklagar det som har hänt. Det är olyckligt att din skola ej har fått det som du skickade till skolan.
    Men om skolan ej har fått dina intyg, då kan inte skola veta vad som har hänt. Det är som sagt, mycket olyckligt.

    Gör så att du tar alla "papper" med dig och gå prata med rektor. Om rektorn är upptagen, be skoladministratören på skolan ta kopior på alla dina intyg och även ett personligt brev som du skriver till rektor där du förklarar vad som har hänt och när; skoladministratören ger då kopiorna till rektorn. Sedan kommer rektorn att höra av sig till dig, är jag rätt säker på.

    Lycka till!

    Julia SYV

    • : Så det finns hopp att det blir bra igen??
    • Julia : ja, visst, det tycker jag att det finns hopp. Om du har bevis på att du inte skolkade, utan att du hade godkända anledningar till din frånvaro, då hoppas jag att rektorn kan ompröva sitt beslut och ta in dig igen. Dock kan rektorn säga att du borde ha försäkrat dig om att din skola fick besked från dig... men vi håller tummarna! Du förlorar i alla fall inget på att prata med rektorn. Lycka till!