Lena

    Jag funderar på att läsa komvux kurs för socialpedagog , vilka är mina möjligheter att hitta jobb med det ? Skulle jätte gärna jobba med människor som verkligen behöver min hjälp , men på andra hand vill inte studera för lång tid .

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Lena!
    jag är lite osäker på vilken utbildning på komvux du menar... Om du menar en kurs á 100 gymnasiala poäng (motsvarande heltidsstudier i fem veckor), då är det endast introduktion till ämnet Socialpedagogik, kan man säga.
    Utbildningar inom socialpedagogik finns på högskolenivå men även inom folkhögskola och yrkeshögskola. Utbildningar till socialpedagog eller stödpedagog är (inom yrkeshögskola) oftast 2-åriga: se gärna listan på yhguiden.se/resultat?Education.text=socialpedagog

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tusen tack för din svar .
    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!