Alexandra
    Hejsan, har försökt väldigt länge nu att hitta utbildningen socialpedagog som icke yrkesutbildning men det är väldigt svårt. Undrar då om denna utbildning finns som en vanlig högskoleutbildning på antingen högskola eller folkhögskola på distans i Sverige då den ska vara csn berättigad och avgiftsfri ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej.

    I listan på folkhogskola.nu/sok-kurser/?query=socialpedagog finns cirka 30 st. folkhögskoleutbildningar till socialpedagog "eller liknande" som t.ex leder till yrket behandlingspedagog. Och på folkhogskola.nu/sok-kurser/?query=socialpedagog&distance ser du cirka 10 utbildningar som är på distans.

    Du skriver att du söker utbildnignar som inte är "yrkesutbildningar". Menar du som inte är utbildningar inom yrkeshögskola?

    Vad gäller högskoleutbildningar - se tre översta träffar på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=socialpedagog men tyvärr är det bundna utbildningar, alltså ej på distans.