Tabarak
    Hej!
    Jag undrar om man kan läsa ett basår inför socionomprogrammet?
    • : "Basår" kan finnas på komvux - när kurser ihopsatta till en heltidsutbildning. På högskolenivå finns det tekniska och naturvetenskapliga basår. Känner inte tillnågra andra basår.
    • : Hej Daniela! Vilka kurser ska jag söka till på komvux isf? Tack för ditt svar.
    • Milla : Det beror på vilka kurser du redan har godkända betyg i.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tabarak,

    Danielas kommentar stämmer. för övrigt kan folkhögskolorna erbjuda utbildningar som också kan kallas för "basår", "förberedande år" eller ha ett annat namn.
    Någon speciell utbildning just inför socionomprogrammet känner vi inte till.
    Vad har du idag för utbildning?
    Du behöver Grundläggande behörighet + godkända betyg i matematik 2 och i samhällskunskap 1b, för att bli behörig till socionomprogrmamet. Vad har du idag?
    Du kan alltid vända dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd.

    Vänliga hälsningar

    ANNA

    • : Tack för svart! Jag har läst omvårdnad programmet på gymnasiet, och är behörig till socionom. Jag har grundläggande behörighet, matte2 och samhälle 1b , men min merit är inte tillräckligt högt. Därför tänkte jag på basår istället för att göra omprövningar .Vilka vilka kurser ska jag söka på komvux isf?
    • Milla : Moderna språk 3&4, engelska 7 och eller matte 3&4 dvs kurser som ger Meritpoäng.